بررسي شانس قهرماني مدعيان ليگ يازدهم
تبلیغات
تبلیغات
جای تبلیغ شما خالیست . . .
نوشته شده توسط : محمد حسین

کدام تيم قهرمان يازدهمين دوره ليگ برتر فوتبال مي‌شود؟ سپاهان؟ استقلال؟ تراکتورسازي؟ اين سئوال روز فوتبال ماست و همه دنبال نام تيمي هستند که روز 22 ارديبهشت‌ماه جام قهرماني را بالاي سر مي‌برد.
پيش از پرداختن به شانس قهرماني سه تيم بالاي جدول نگاهي به شرايط اين سه تيم در جدول رده بندي خواهيم داشت:

  بر اساس آنچه بر جدول رده بندي ليگ برتر حاکم است تيم سپاهان با سه امتياز اختلاف نسبت به تيم‌هاي استقلال و تراکتورسازي تبريز و داشتن تفاضل گلي بهتر در مقام مقايسه با ديگر تيم‌هاي مدعي شانس اول قهرماني است. اما براي اينکه بدانيم شانس کدام تيم براي قهرماني بيشتر است، در زير نگاهي گذرا به ديدارهاي پاياني اين سه تيم در ليگ يازدهم خواهيم داشت:

*شانس اول: سپاهان اصفهان

قهرمان دو دوره گذشته مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي کشور در يازدهمين دوره اين مسابقات نيز شانس اول قهرماني است. زردپوشان اصفهاني سه امتياز بيشتر از استقلال و تراکتورسازي دارند و اختلاف تفاضل گل‌شان پنج گل بيشتر از دو مدعي ديگر قهرماني است. در شرايط برابر سپاهان چهار امتياز بيشتر از رقبا دارد چرا که اگر استقلال و تراکتورسازي اختلاف امتياز خود با اين تيم را جبران کنند، تازه بايد در تفاضل گل نيز با شاگردان "زلاتکو کرانچار" برابري کنند. هنوز از خاطر علاقمندان به فوتبال نرفته قهرماني استقلال در هشتمين دوره ليگ برتر که با تفاضل گل رقم خورد.

سپاهان با اين شرايط در سه هفته پاياني طي سه ديدار خانگي به ميدان خواهد رفت. اين تيم در هفته سي و دوم به مصاف شاهين بوشهر مي‌رود، در هفته سي و سوم ميهمان همشهري خود ذوب آهن اصفهان است و در هفته پاياني تيم مس سرچشمه که سقوطش به ليگ دسته اول قطعي شده است را پذيرا خواهد بود. روي کاغذ شانس سپاهان براي کسب پيروزي در بازي هفته پاياني خيلي زياد است و مي‌توان براي شاگردان کرانچار يک پيروزي خانگي را در اين بازي متصور شد.

مشکل اصلي زردپوشان اصفهاني ديدارهاي هفته‌هاي سي و دوم و سي و سوم است که اولي مقابل شاهين برگزار مي‌شود و دومي مقابل ذوب آهن. شاهين که روي لبه تيغ راه مي‌رود و امتيازهاي ديدارهاي پيش رو برايش حياتي است، در ديدار مرگ و زندگي به کسب امتياز در خانه سپاهان فکر مي‌کند. همين مسئله کار مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر را دشوار خواهد کرد و باعث مي‌شود زردپوشان با تواني مضاعف به ديدار سپيدپوشان بوشهري بروند. سپاهان در هفته سي و سوم نيز ميهمان همشهري اصفهاني خود است. بازي در دربي به خودي خود دشوار است، به ويژه اينکه رقيب هدفش صعود به سکوهاي چهارگانه بالاي جدول باشد و نيازش به امتياز مبرم.

سپاهان اگر در اين سه بازي موفق به کسب 6 و يا هفت امتياز شود (دو برد و يک تساوي و يا دو برد و يک شکست) قهرمان يازدهمين دوره ليگ برتر خواهد شد و جام قهرماني همچون دو فصل گذشته به نصف جهان مي‌‌رود، در غيراين صورت بايد رداي قهرماني را آبي يا قرمز دوخت.

*شانس دوم: استقلال تهران

استقلال براي رسيدن به قهرماني بايد هر سه ديدار پيش رو را با پيروزي پشت سر بگذارد و اميدوار به توقف و شکست سپاهان باشد. استقلال برخلاف سپاهان در سه ديدار پاياني ليگ بايد يک بار از خانه خارج شود و دوبار در ورزشگاه آزادي به ميدان برود. آبي پوشان در هفته سي و دوم ميزبان شهرداري تبريز هستند و در دو هفته پاياني ابتدا به ميهماني صنعت نفت آبادان مي‌روند و با ديدار مقابل نفت تهران به کار خود در ليگ يازدهم پايان مي‌دهند.

استقلال هم به مانند سپاهان اصفهان در هفته سي و دوم تيمي را ملاقات مي‌کنند که براي ماندن در ليگ برتر تلاش مي‌کند. شهرداري تبريز به ديدار مقابل استقلال به چشم بازي مرگ و زندگي مي‌نگرد و به همين خاطر با تمام توان به مصاف تيم مظلومي خواهد آمد. استقلال اگر موفق به شکست شهرداري شود، شانس قهرماني‌اش دوچندان خواهد شد، در غير اينصورت آبي پوشان بايد روياي قهرماني را فراموش کنند.

ديدار با صنعت نفت آبادان سي و سومين چالش تيم استقلال در ليگ برتر است. تيمي که پنج بار در خانه شکست خورده و تنها چهار بار در ورزشگاه تختي آبادان پيروز شده است، نمي‌تواند حريف دست و پاگيري براي آبي پوشان باشد. شاگردان مظلومي اگر قهرماني مي‌خواهند بايد طلسم ناکامي در خانه صنعت نفت را باطل کنند.

آبي پوشان بايد خوش شانس باشند که تا هفته سي و چهارم و پاياني تکليف تيم چهارم جدول مشخص شده باشد، چرا که در غير اينصورت پيروزي در بازي سي و چهارم براي نفت حکم سهميه ليگ قهرمانان را خواهد داشت و اين کار شاگردان مظلومي را به مراتب دشوارتر خواهد کرد. همانطور که عنوان شد تنها پيروزي در اين سه بازي است که به استقلال شانس قهرماني مي‌دهد.

*شانس سوم: تراکتورسازي تبريز

تراکتورسازي تبريز از تساوي استقلال مقابل شاهين بوشهر نهايت بهره را برد و با برتري مقابل راه آهن شهرري به يکقدمي آبي پوشان رسيد. حالا تراکتورسازي مي‌تواند قهرمان شود اگر در سه ديدار آينده پيروز شود و سپاهان و استقلال امتياز از دست بدهند. تراکتورسازان در سه هفته پاياني به ترتيب با پرسپوليس، مس سرچشمه و ملوان بندرانزلي ديدار خواهند کرد که در اين بين تنها در ديدار دوم ميهمان هستند و در دو بازي ديگر ميزبان.

بازي سخت تيم تراکتورسازي همين بازي روز پنجشنبه است که مقابل پرسپوليس برگزار مي‌شود. پرسپوليس که در اين فصل يک بار به کمک استقلال آمده و با متوقف کردن تيم سپاهان در اصفهان بخت دو تيم استقلال و تراکتورسازي را براي قهرماني بيشتر کرده است، هيچ بعيد نيست اين بار نيز با تمام توان به مصاف تراکتورسازان برود و امتياز بگيرد، به ويژه در شرايط فعلي که جايگاهي نامناسب در جدول دارد و براي فرار از بحران نيازمند پيروزي است.

شاگردان امير قلعه نويي که برخلاف سپاهان و استقلال تنها دغدغه‌شان رقابت در ليگ برتر است و درگير مسابقات ليگ قهرمانان آسيا نيستند، در هفته سي و سوم ميهمان مس سرچشمه سقوط کرده به ليگ دسته اول هستند که به قول سرمربي‌اش براي غرور و حيثيت خود بازي مي‌کند. تراکتورسازي تنها با پيروزي در اين دو بازي مي‌تواند چشم به ديدار با ملوان در هفته سي و چهارم داشته باشد که آنجا با حمايت تماشاگران خودي قوي سپيد را نيز شکار کند.




:: موضوعات مرتبط: اخبار و تازه ها , اخبار ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» يک انتصاب جديد در فدراسيون فوتبال
» فوتباليست محروم کره جنوبي خودکشي کرد
» جشن صدسالگي تاسيس باشگاه سانتوس
» آزادي يکي از ترسناک‌ترين ورزشگاه‌هاي آسياست
» پروين: پيش‌بيني قهرمان ليگ برتر سخت است
» 13 ارديبهشت بازي تدارکاتي ايران با موزامبيک
» خصوصي‌سازي سرخابي ها از سوي اتحاديه
» بهترين دروازه بان تيم ملي کويت درگذشت
» پنج عضو اي. اف . سي به تهران مي آيند
» رقابت هاي هفته پاياني ليگ دسته اول فوتبال
» کانتونا نامزد دريافت 5 جايزه شد
» کي‌روش و سعيدلو تماشاگران ويژه بسکتبال
» دومين تساوي دردومين ديدارتيم ملي فوتسال
» بحث​های پرچالش نمایندگان بر سر استیضاح رئیس​جمهور و ارجاع تخلفاتش به قوه قضاییه
» تصمیم اروپایی ها علیه ایران را بررسی کرد/۵ میلیارد دلار، سود ایران از تحریم خرید نفت درسه ماه
» صعود دوباره نرخها در بازار ارز و سکه+جدول قیمتها
» سقف وام مسکن سال ۹۱ ابلاغ شد
» وزیرنفت:ایران میعانات گازی خود را با قیمت کمتری می فروشد
» جزییات واریز سهمیه بنزین اردیبهشت
» بازي مرگ و زندگي براي استقلال درليگ قهرمانان
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: